İstanbul Balkan Turizmi Borsası Fuarı 20 - 22 Eylül 2023
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, TÜRSAB ana desteği ve İBB Kültür AŞ işbirliği ile TÜRSAB Fuarcılık Hizmetleri A.Ş. tarafından organize edilen 1.İstanbul Balkan Turizm Borsası Fuarı, 20-22 Eylül 2023 tarihleri arasında turizm profesyonelleri ve ziyaretçilerini Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda buluşturacak.
Türkiye’nin konumu itibarıyla köprü niteliğinde olması dolayısıyla; Balkanlar ve diğer hedef ülkeler arasındaki sağlam turizm bağlarının kurulmasına destek olması hedeflenen fuar; Balkanlar, Türkiye ve diğer ülkeler arasındaki turizme yönelik ilişkileri güçlendirecek ve karşılıklı turizm hacminin arttırılmasını sağlayacak.
Fuar kapsamında yer alan tüm bölgelerdeki turizm destinasyonlarının tanıtılacağı 1.İstanbul Balkan Turizm Borsası Fuarı, Türk ve dünya turizm sektörüne destek olarak yepyeni bir canlılık getirecek.
Büyük bir metropol ve dünyanın önemli kentlerinden olan İstanbul hem pazarlama, hem de satın alma potansiyeli yüksek bir şehir olarak fuar katılımcılarına büyük avantajlar sunacak niteliktedir. Hedef pazarlardan davet edilecek hosted buyerlar ve dünyanın birçok yerinden gelecek katılımcı ve ziyaretçiler arasında gerçekleşecek ikili görüşmeler ile fuar bir turizm borsası haline gelecek.
Katılımcılar; termal, kış, dağ, kruvaziyer, deniz, kültür, MICE ve inanç turizmi gibi değişik alanlarda yeni turizm pazarları ve Türkiye ile ortak tur paketleri oluşturmak için iş birlikleri yapabilecek.
Türkiye ve Balkan ülkeleri arasındaki ilişkinin kaynağı zengin kültürel mirasa, dini kimliğe ve coğrafi yakınlığa dayanır. Bu büyük potansiyelden faydalanarak, daha iyi bir tanıtımla katılımcı tüm ülkeler daha fazla turist çekme imkanı yaratacak.
Ülkelerin hiç bilinmeyen turistik bölgelerinin tanıtımı yapılabilecek. Katılımcılar, dünyanın çeşitli bölgelerinden gelecek olan hosted buyer’lar ile görüşerek, kurumlarını, ürünlerini tanıtabilecek ve yeni pazarlarla iş yapma fırsatı elde edecek.
Balkan ülkelerinden gelecek olan kurum ve kuruluşlarla yeni iş birlikleri yapılabilecek.
Katılımcılar ürün ve hizmetlerini tanıtırken aynı zamanda, yeni turizm destinasyonları hakkında bilgi edinebilecek, Balkan ülkeleri ve Türkiye’deki turizm trendlerini öğrenerek yeni tur paketleri oluşturabilecek, iş ağını genişletebilecek.